donderdag 1 oktober 2015

Hij kent jou




Jesaja43:4

Omdat Ik je kostbaar vond, heb Ik jou uitgekozen. Ik houd heel veel van je. Daarom geef Ik mensen als losgeld voor jou. Ik geef volken in ruil voor jouw leven.


Ik heb ook wel eens van die dagen die donker zijn, dat je in je eigen grot/wereldje zit, misschien ken je dat ook. Het kan om veel redenen zijn dat je het wel eens moeilijk hebt en verdrietig bent. Je kan jezelf als klein en minderwaardig zien, een verleden die je doet worstelen in je denken, verlies van geliefden, een gebroken hart, wensen die niet uitkomen, ziekte waar je mee leven moet enz.

Op zulke dagen voelen we niet altijd dat we geliefd zijn, dat we goed zijn zoals we zijn. Maar God geeft ons de troost dat Hij ons kent en ook onze worstelingen en verdriet ziet. Deze week kwam ik steeds op allerlei manieren bovenstaande Bijbeltekst tegen, ik begreep dat ik hier iets mee moest. Het hielp mij op mijn donkere dag, toen ik in mijn eigen grot zat. Al lezende en zoekende op internet kwam ik het lied tegen van Nichole Nordeman, Name.
Dit lied past mooi hierbij, ik was er doorgeraakt en voelde ook de troost van God hierin. Misschien helpt het jou ook op jouw donkere dagen. Je bent niet je as (van gebrokenheid/verleden), maar je bent een vlam om te schijnen. 


Je werd op een dag wakker, op een slechte manier
Met een donker hart in een kleine grot
En besloot je om te verbergen
Voor de lange bittere nacht
Maar op een dag hield iemand van je,
Liet het Licht in
Maakte het oude nieuw
Schreef vanuit het water en de modder
Je nieuwe naam in bloed
Maar nu iets daarvan lijkt gewoon niet echt
Soms is dat gewoon hoe het voelt

Je bent nog steeds een belofte
Hartslag van God
Je bent het misschien vergeten
Maar Hij heeft dat niet
Je bent niet je as
Je bent een vlam
Vraag het niet aan de schaduwen
Het Licht van de wereld weet
Weet je naam

Er was een dag, je was er zeker van
Dat Hij je riep, omdat je hem hoorde
En de wolken verdwenen
Alles kristalhelder
Maar op een dag was het niet zo
Andere stemmen die je niet kende
Van de strijd en de rand, ze wogen er allemaal in
Nu kun je ook niet herinneren wie je hart heeft
Nou hier is een begin

Je bent nog steeds een belofte
Hartslag van God
Je bent het misschien vergeten
Maar Hij heeft dat niet
Je bent niet je as
Je bent een vlam
Vraag het niet aan de schaduwen
Het Licht van de wereld weet

Je bent een vriend van God
Dochter, zoon
Schuldeloos en vergeven
Je bent geen slaaf meer, eindelijk vrij
Zonden en fouten worden nu verlost


Oh mooie gebroken hart
Is veilig en gezond in Zijn armen
Jij bent gekozen, je bent van Hem
Dus onthoud dit

Je bent nog steeds een  belofte
Je bent het misschien vergeten

Je bent niet je as
Je bent een vlam
Vraag het niet aan de schaduwen
Het Licht van de wereld weet
Weet je naam







4 opmerkingen:

Hemelse Liefde

 Ik ga verder met een nieuw blog, genaamd Hemelse Liefde.  Misschien tref ik je daar weer. https://hemelse-liefde.blogspot.com/ Groeten,  Anne