maandag 20 november 2017

Er is een hartelijke hemelse uitnodiging



Psalm 55:23

Werp uw zorg op de HEERE, en Híj zal u onderhouden;
Hij zal voor eeuwig niet toelaten dat de rechtvaardige wankelt.
(herziene staten vertaling)


Jouw last, jouw zorg, 

Het kan zo zwaar zijn, de last die je moet dragen.
En we hebben de neiging om dat in ons eentje te doen: zelf de last dragen en vergeten dat we onze last op de HEER mogen leggen. 
We blijven rondtobben in onszelf, we blijven malen en huilen zonder God daarbij te betrekken.
Maar er is een hartelijke hemelse uitnodiging: leg je last op de HEER! 
Je zult merken dat hij je steunt. 
Het verdriet zal niet meteen voorbij zijn, de pijn blijft, maar je merkt dat God het mee gaat dragen.
Want hij wil niet dat je ten val komt, dat je struikelt over je verdriet, maar dat je door je verdriet heen hem leert vertrouwen.


Gebed: 
HEER God, help me om mijn last op u te leggen. Steun mij. Wil mijn verdriet met me mee dragen zodat ik er niet onder bezwijk.
(tekst; Jos Douma)



"Ergens in uw stille nacht"

Alles is rustig en alles is helder
Overal behalve in je hart vanavond
Ze zingen kerstliederen van vreugde en vrede
Maar je voelt je te ver weg en te ver buiten bereik

Ergens in je stille nacht
De hemel hoort het lied dat je gebroken hart heeft gehuild
Hoop is hier, til gewoon je hoofd op
Want liefde is je komen zoeken
Ergens in je stille nacht

Van de hoogte van de hemel tot de kribbe laag
Er is geen afstand die de Prins van de Vrede niet zal gaan
Van kribbe laag tot de heuvel van Calvarie
Wanneer je pijn diep gaat
Zijn liefde gaat nog dieper
Hij heeft altijd van je gehouden, kind
En dat zal Hij altijd doen

Ergens in je stille nacht
De hemel hoort het lied dat je gebroken hart heeft gehuild
Hoop is hier, til gewoon je hoofd op
Want liefde is je komen zoeken
Ergens in je stille nacht

Til je hoofd op
Hef je hart op
Emmanuel zal je ontmoeten waar je bent
Hij kent je pijn
Hij kent je naam
En jij bent de enige reden dat Hij kwam

Ergens in je stille nacht
De hemel hoort het lied dat je gebroken hart heeft gehuild
Hoop is hier, til gewoon je hoofd op
Want liefde is je komen zoeken
Ergens in je stille nacht

Liefde zal je vinden
Liefde zal je vinden
Liefde zal je vinden

(vertaling, Somewhere In Your Silent Night - Casting Crowns)



(schilderij Jan Kooistra)



3 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor de bemoediging! Ik had het nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had het ook nodig, dit lied trooste mij in de nacht

      Verwijderen
    2. Ja. Ik vind vooral mooi dat je zegt: Het verdriet zal niet meteen voorbij zijn, de pijn blijft, maar je merkt dat God het mee gaat dragen.

      Verwijderen

Hemelse Liefde

 Ik ga verder met een nieuw blog, genaamd Hemelse Liefde.  Misschien tref ik je daar weer. https://hemelse-liefde.blogspot.com/ Groeten,  Anne