maandag 26 oktober 2020

Do you know Him?

 

De Bijbel zegt:

De Bijbel zegt: Mijn Koning is de Koning van de Joden Hij is de Koning van Israël Hij is de Koning van gerechtigheid Hij is de Koning van alle eeuwen Hij is de Koning van de hemel Hij is de Koning van de glorie Hij is de Koning der koningen En Hij is de Heer der heren Dat is mijn Koning! Ik vraag me af, ken je Hem?

Mijn Koning is een soeverein Koning! Er is niets dat zijn grenzeloze liefde kan meten Hij is eindeloos sterk Hij is volmaakt oprecht Hij is eeuwig standvastig Hij is eeuwigdurend genadevol Hij is oppermachtig Hij is oneindig barmhartig Ken je Hem?

 Hij is het grootste verschijning die ooit op deze wereld heeft geleefd Hij is Gods Zoon Hij is de redder van zondaren Hij is het middelpunt van de beschaving Hij is ongeëvenaard Hij is uniek Hij is het belangrijkste inzicht in de literatuur Hij is de belangrijkste persoonlijkheid in de filosofie Hij is de fundamentele leer van authentieke theologie Hij is de enige die bevoegd is om een volmaakte redder te zijn Ik vraag me af of je Hem nu kent.

Hij geeft de zwakken kracht Hij is er voor wie verzocht en beproefd wordt Hij leeft mee en Hij redt Hij sterkt en ondersteunt Hij waakt en Hij leidt Hij geneest de zieken Hij reinigde de melaatsen Hij vergeeft zondaren Hij verleent schuldenaren kwijtschelding Hij bevrijdt de gevangenen Hij verdedigt de zwakken Hij zegent de jongeren Hij helpt de ongelukkigen Hij ziet om naar de ouderen Hij beloont de ijverige Hij zegent de zachtmoedigen Ik vraag me af of je Hem kent?

Hij is de sleutel tot alle kennis Hij is de bron van wijsheid Hij is de deur van verlossing Hij is het pad van de vrede Hij is de weg van gerechtigheid Hij is de snelweg van heiligheid Hij is de toegangspoort van glorie Ken je Hem?

Zijn leven is ongeëvenaard Zijn goedheid is grenzeloos Zijn barmhartigheid duurt eeuwig Zijn liefde verandert nooit Zijn woord is genoeg Zijn genade is voldoende Zijn heerschappij is rechtvaardig Zijn juk is zacht Zijn last is licht Ik wou dat ik Hem jou kon beschrijven

Hij is niet te beschrijven Hij is niet te begrijpen Hij is onoverwinnelijk Hij is onweerstaanbaar Je kunt Hem niet uit je gedachten krijgen Je kunt Hem niet ontlopen Je kunt Hem niet overleven En je kunt niet zonder Hem leven De Farizeeërs konden Hem niet uitstaan Maar ze ontdekten dat ze Hem niet konden tegenhouden

Pilatus kon geen fout in Hem vinden Herodes kon Hem niet doden De dood kon Hem niet aan En het graf kon Hem niet vasthouden Dat is mijn Koning!


De vertaling van de preek van S.M. Lockridge


1 opmerking:

Hemelse Liefde

 Ik ga verder met een nieuw blog, genaamd Hemelse Liefde.  Misschien tref ik je daar weer. https://hemelse-liefde.blogspot.com/ Groeten,  Anne